12 mei 2010

11, 12 en 13 juni Quiltfestival Noord Groningen


Op 11, 12 en 13 juni is het Quiltfestival in het Noorden van Nederland. Mijn Sporen quilt is daar te zien in de Georgiuskerk te Stitswerd, samen met werk van mijn collega-textielkunstenaars van de Textielgroep Vrouwen van Nu. In 2009 is het Textiel Kunst Project door Mathilde Jongbloed opgericht vanuit de organisatie NBVP, Vrouwen van Nu. Het doel van het project is textiele werkvormen creeeren, grensverlegend bezig zijn en inspiratie halen uit de bijeenkomsten. Uit het initiatief is de expositie "Sporen" ontstaan. Er is veel quiltwerk te bewonderen, maar ook vrijwerk in bijv. kantklossen.

On 11,12 and 13 June there is a Quiltfestival in the north of the Netherlands. My 'Sporen quilt' can be seen in the Georgius church in Stitswerd, where it is shown. There is also artwork to see that is made by my colleagues of the Textile Art Group. About ten churches will open their doors to show work of well know quilt artist and some quilt groups.

Het festival wordt gehouden in een tiental historische Groninger kerken. Er wordt werk geëxposeerd van regionale en landelijk bekende quilters, en diverse quiltgroepen.
De combinatie van een uitgebreide quilt expositie, Middeleeuwse kerken en het diverse landschap van het Hogeland is een uniek gegeven.

De kerken waarin geëxposeerd wordt zijn stuk voor stuk een bezoek waard en vormen een mooi decor voor de quilts die tentoongesteld worden. De bereikbaarheid met de auto is goed, voor de liefhebbers van fietsen is de route door het Groninger landschap een aanrader. In een aantal kerken wordt tijdens de tentoonstelling op het orgel gespeeld.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik had al zo'n idee dat jij met je groep Vrouwen van nu, ook mee zou doen aan het Quiltfestival!Ik ga er zeker naar toe. We hebben al enkele weken geleden een hotel gereserveerd voor 2 nachten in Bedum. Onderweg hebben we ook een bezoek besproken in het Nijsingh huis, bij museum de Buitenplaats.Daar waren we al eens eerder, maar het huis , met beschilderde kamers door Matthijs Röling is maar enkele weken per jaar te bezichtigen. Mijn man vindt het ook leuk om de kerkjes te bezoeken en heeft net als ik belangstelling voor de quilts.Ik kijk echt uit naar die dagen in Groningen! Voor jou en de groep heel veel succes!

Yvette zei

heel veel succes Corryna.

Bij Emmy heb ik al iets gezien over sporen en ik ben zo benieuwd naar al jullie werk.
Helaas is het te ver reizen voor mij dus ik hoop dat er veel foto's gemaakt worden.
Ik ben aan het twijfelen om een online cursus crazy quilt bij Sharon B op pintangle te gaan volgen, of weet jij of er zoiets op Nederlands vlak bestaat?

liefs
yvette

Ellen zei

Ik ga samen met mijn man en teckel ergens in de buurt kamperen,we moeten nog even uitzoeken waar.Hoop dat het weer een beetje mee werkt.We gaan in ieder geval je quilt bewonderen .

Lynn Cohen zei

Oops can't read this one. Are you going? Are you showing there?