23 maart 2008

Vreselijk verwend

De stofjes die ik zelf had gekocht, die Trudie had uitgezocht en die ik van Irene kreeg.
These are the fabrics I bought myself, Trudie sorted out for me and the once I got from Irene.

De doos vol stofjes die ik van Vanessa kreeg
A box full with the fabrics that Vanessa gave to me

Gisteren hadden we een gezellige dag met vriendinnen en hun kinderen. Ze hebben me vreselijk verwend met allerlei stofjes en knoopjes en lintjes. En van een aardige mevrouw uit Bussum heb ik een zak vol leerresten gekregen. Ik kan overal wel wat in zien en dat maakt het ook zo leuk. De inspiratie die je er van krijgt. En Trudie nam voor mij vanuit Houston een flink aantal boeken en stoffen mee die ik besteld had in Amerika en ze had ook zelf nog allerlei mooie dingen gekocht. Prachtig! Wat een lieve vrouwen zijn het toch. Ik heb meteen ook zo veel zin om aan de slag te gaan. Er zitten zulke speciale dingen bij. Zo heeft Vanessa uit Leuven voor mij stofjes meegenomen, waarvan een aantal zo uit een kasteel zouden kunnen komen. Haar moeder vond die op de rommelmarkt. Irene gaf mij stofjes die ze nog over had na het maken van een draagdoek. En Trudie heeft prachtige lintjes en wol gekocht om stof te versieren en hele mooie batikstoffen. Ook ben ik erg blij dat de boeken die ik gekocht heb in de VS nu hier zijn: The painted quilt, 21 terrific patchwork bags en Art quilt workbook. Ik voel me zo verwend.

Yesterday we had a nice day with friends and their children. The spoiled me tremendously with fabrics, buttons and lace. And a nice lady from Bussum gave me a bag full of leather. Looking at the materials I dream of all the things I can make with it. It gives so much inspiration. Trudie, who lives in Houston brought books and fabric along with her that I ordered on the internet. And she bought some things for me herself. Lovely! What a special friends do I have. I like to start with the material right away. Some material is very special. Vanessa from Leuven, Belgium gave me fabric that could well come from an old castle. Her mother found it somewhere. Irene gave me beautiful trim and fabric she had left from making her own carrying bag. And Trudie bought me medieval trim and beautiful wool to use as an embellishment on fabric art, and very nice Batik fabric. And I am so pleased with the books I bought and now are here in the Netherlands: The painted quilt, 21 terrific patchwork bags and Art quilt workbook. I feel so spoiled and content with it all.

5 opmerkingen:

Emmy zei

hallo Corryna ja zeker wat een verwennerij maar dat is ook best eens lekker of niet dan bedankt voor je reactie op mijn blog en de cursses bij de stofmeid is een goeie hoor veel plezier ermee

Dizzymisslizzy zei

Nou, het is je gegund hoor! Toch wel bijzonder dat je nu ineens allerlei internationaal materiaal hebt om creatief mee te zijn. Als dat niet inspireert...
En jou bedank ik dan ook nog maar even hier voor het geweldige tasje. Ik vind het echt heel mooi en zal daar dus voortaan mijn DS in gaan stoppen.
Mocht je nog andere dingen zoeken...komende zomer ben ik weer in Nederland ;-).

Unknown zei

Looks all like great stuff, how nice to receive a gift like that. And the book!!! It looks so very interesting
Andrea

Cathie zei

There is nothing better than a gift of fabric, and trims and lace and buttons - how wonerful. And that does look like a great book. Your blog is full of inspiration and fun!

Lynn Cohen zei

You do have wonderful friends. Have fun with all that wonderful stuff. I have that book. I thought I did and just went to look. I found it at the bottom of a pile of quilt books. Full of wonderful ideas and inspiration. I will be watching to see what you create.