28 mei 2008

Exquisite corps textiles

Op Emmy's blog (Cramzy) las ik dat Arlee nog mensen zocht die wilden meedoen aan Exquisite corps textiles. Ik zag dat het een soort samenwerking van mensen is, die gezamenlijk een art quilt maken. Verder begreep ik er nog niet veel van. Uit nieuwsgierigheid heb ik gevraagd om meer informatie en de informatie die ik kreeg bestond vooral uit: leuk om mee te doen :-). Wat je als lid precies zou moeten doen was mij nog onbekend. Inmiddels ben ik toegelaten tot deze groep. En intussen begrijp ik al iets meer van wat de bedoeling is. Ik moet nu een ontwerp maken voor een quilt en deze verdelen in zes secties. Het eerste deel maak ik dan zelf en vervolgens stuur ik het geheel op naar de volgende quiltster. Die maakt dan het volgende deel, maar ziet niet wat ik heb gemaakt. En zo gaat het door tot de quilt weer bij mij is. Er zijn groepen van 6 personen en je werkt dus feitelijk aan zes quilts. Van nu tot eind december zal ik hiermee bezig zijn. Voor elk blok krijgen we vijf weken de tijd, inclusief het doorsturen naar de volgende persoon. Totdat de quilt weer terug is bij degene die het ontwerp maakte, mogen er geen foto's e.d. van verschijnen. Het is dus allemaal erg geheim en spannend. Jullie zullen begrijpen dat ik mij nu dus eens ga verdiepen in hoe ik tot een leuk ontwerp kom en hoe ik dit uitwerk op stof, zodat anderen het basisontwerp kunnen gebruiken voor hun eigen invulling, met hun eigen creativiteit.

The translation will follow...

1 opmerking:

Emmy zei

leuk dat je mee doet heel veel plezier ermee